Dietlicious 2.0

RM25.00

In stock

Risau berat badan naik? Bawa pinggan makanan anda kepada para dietitian ini!

Dietitian paling takut apabila orang lain tengok pinggan atau apa yang kami suap ke dalam mulut. Ya lah, kami beriya beri nasihat jangan makan begitu begini, tiba-tiba kami pula makan banyak?

Kadangkala orang lain yang bawa lari pinggan apabila kami datang. Takut kami pula yang kira kalori mereka. Segan dan risau kami kata, “Hmmm… makan macam ni, bila nak kurus?” Walaupun ada saja yang tak hairan kalau kami membebel – hari ini makan, esok lusa dietlah, kan?

Kebanyakan masa, kami juga seperti anda. Makan apabila lapar, makan macam-macam apabila ada jamuan, tidak merungut apa yang dihidang biar pun tidak sihat atau berkalori tinggi.

Kami mungkin tidak dapat lari dari mencongak kalori yang ada pada makanan mereka kerana telah terbiasa berbuat demikian. Jangan risau, kami lakukan diam-diam sahaja.

Tetapi, jika anda datang dapatkan nasihat pemakanan dan gaya hidup sihat, kami tidak akan ragu memberinya. (Cuma, kalau kami kenal anda lebih rapat, mungkin sambil nasihat itu kami cubit-cubit lemak di perut anda sikit…)

Penulis : Ruqayyah Muhd, M.H. Nizam, Mohd Hakim, Husna Ruslan, Nadirah Khairuddin

Compare

Risau berat badan naik? Bawa pinggan makanan anda kepada para dietitian ini!

Dietitian paling takut apabila orang lain tengok pinggan atau apa yang kami suap ke dalam mulut. Ya lah, kami beriya beri nasihat jangan makan begitu begini, tiba-tiba kami pula makan banyak?

Kadangkala orang lain yang bawa lari pinggan apabila kami datang. Takut kami pula yang kira kalori mereka. Segan dan risau kami kata, “Hmmm… makan macam ni, bila nak kurus?” Walaupun ada saja yang tak hairan kalau kami membebel – hari ini makan, esok lusa dietlah, kan?

Kebanyakan masa, kami juga seperti anda. Makan apabila lapar, makan macam-macam apabila ada jamuan, tidak merungut apa yang dihidang biar pun tidak sihat atau berkalori tinggi.

Kami mungkin tidak dapat lari dari mencongak kalori yang ada pada makanan mereka kerana telah terbiasa berbuat demikian. Jangan risau, kami lakukan diam-diam sahaja.

Tetapi, jika anda datang dapatkan nasihat pemakanan dan gaya hidup sihat, kami tidak akan ragu memberinya. (Cuma, kalau kami kenal anda lebih rapat, mungkin sambil nasihat itu kami cubit-cubit lemak di perut anda sikit…)

Be the first to review “Dietlicious 2.0”

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Reviews

There are no reviews yet.

Main Menu